Ці короткометражки про ВПО варто дивитися замість новин
Стали відомі переможці конкурсу мотивуючого відео про підприємців зі Сходу України – «Великі історії малого бізнесу».
Конкурс проходить вдруге за підтримки Програми розвитку ООН в Україні та Фестивалю соціальної реклами Molodiya Festival.
«Полілог» побував на прем’єрному показі 16 роликів про жителів Донецької та Луганської областей. Ці історії про тих, хто всупереч війні та труднощам зважилися на життя спочатку, виграли грант ПРООН та започаткували власну справу.
Одні вирощують рослини біля самої лінії розмежування, відкрили перший в місті хостел чи першу перукарню в селі. Інші сім’ями варять сир, шоколад, ліплять глиняний посуд, виробляють тренажери, туристичне спорядження, ремонтують дороги …
Цього року експертне журі відібрало 14 команд молодих режисерів, які змагалися за призовий фонд у 55 тисяч гривень. Команди побували в гостях у своїх героїв і, під враженням від їхніх історій, зняли позитивні міні-фільми. Для когось це був перший режисерський досвід, а хтось всерйоз займається соціальною рекламою.
Третє місце і премія в 10 тисяч гривень дісталися Катерині Балабай за ролик про бізнесмена Вадима Любченка зі Сєвєродонецька (Луганщина). На гроші ПРООН підприємець створив компанію з ремонту міських доріг інноваційним методом інфрачервоного нагрівання, займається дизайном асфальту та переробкою асфальтових відходів.
«Щодня наше місто стає кращим на кілька десятків квадратних метрів асфальтового покриття. Кілька десятків водіїв приїдуть і не будуть матюкаться! А скажуть: О, вже щось стало краще!», – говорить герой Катерини Балабай.
Друге місце і призові 15 тисяч гривень заслужила короткометражка Андрія Приймаченка про власника студії ландшафтного дизайну в Слов’янську (Донецька область) Іллю Лазаренка. Після довгих поневірянь він твердо вирішив відкрити свій бізнес, щоб побудувати будинок.
«Ці переїзди вже дістали. І ти думаєш: блін, скоріше б побудувати власний будинок. Мотивація скажена! Зараз вже будуємо будинок власним коштом. А що, сидіти склавши руки? Сидіти і боятися?», – розповідає переселенець.
І, нарешті, переможцем та щасливим володарем головного призу – 25 тисяч гривень стала команда «Сяйво Production» з Києва.
«Це для нас несподівано, приємний сюрприз, адже серед конкурсантів чимало команд гідні перемоги», – поділився з «Полілогом» продюсер Дмитро Антонов. У тандемі з режисером і другом Антоном Шинкаренком вони побували в Краматорську, де відзняли дуже сильний ролик про підприємця Романа Міщенка та його майстерню туристичного спорядження.
«Ми обирали з кількох героїв, але мені було цікаво і близько те, чим займається Роман. Зрештом, волею долі вирушили знімати саме до Краматорська», – згадує Антон Шинкаренко.
«Це історія про мотивацію. Наш герой як спортсмен подолав складні життєві перешкоди. Ми скористалися такою метафорою, щоб показати, що сила волі й упевненість в тому, що ти робиш, неминуче приведуть до перемоги, – пояснює Дмитро Антонов. – Роман є винахідником, все робить власноруч. Він крутий! Коли прийшла війна, і місто було окуповане, разом з дружиною підприємець якийсь час жив у лісі. Коли ж зрозумів, що окупанти надовго, покинув Краматорськ. Склад його підприємства був повністю розграбований. Одразу після звільнення міста Роман повернувся додому і повністю відновив майстерню».
За словами співзасновниці Molodiya Festival Наталії Шевчук, окрім основного конкурсу ролики-учасники нинішніх «Великих історій малого бізнесу» зможуть позмагатися за 5 тисяч гривень і глядацькі симпатії під час голосування на Delo.Ua. Також ролики стануть частиною соціальної медіа-кампанії.
«У ротацію на ТБ, у поїздах «Інтерсіті » та в соціальні мережі потрапить набагато більше роликів, ніж три, які стали переможцями конкурсу», – пообіцяла Наталія Шевчук.