ГОВОРИ. СЛУХАЙ. ДІЙ.

Читати статтю російською

Навчання-казка. Лайфхаки з вивчення англійської для всієї родини

Знання англійської сьогодні – норма на роботі, у виші, школі й дитячому садку. Але що робити, коли мова дається складно, а курси і репетитор – дорого і довго?

«Полілог» познайомився з Ольгою Гурською, яка вже понад 15 років навчає англійської. Вона розробила методику, що дозволяє дітям і їх батькам оволодіти «азами» мови самостійно, вдома. Курс під назвою Fairy English (Казкова Англійська) для дітей 5-10 років вже схвалений і рекомендований Міністерством освіти та науки. Підказки, відео супровід з іграми і матеріалами розміщені у вільному доступі http://fairyenglish.com/. Курс для дорослих у процесі розробки. Нижче – добірка рекомендацій щодо того, як «граючи» навчитися читати, спілкуватися і думати англійською.

1

Сильне «навіщо»

На думку Ольги Гурської, успіх у вивченні іноземної мови дітьми (як і дорослими), – у сильній мотивації. Дитину потрібно переконати, що це необхідність, а не лише бажання батьків. Цю необхідність важливо візуалізувати.

«Ви знайшли мультфільм або кіно з улюбленим героєм, але він поки не переведений на рідну мову. Як зрозуміти про що він? Дивитися в оригіналі і розбиратися, – наводить приклад Ольга. – Або подарунки на Новий рік. Пояснюємо, що їх можна отримати не лише від Діда Мороза, а й від Санти Клауса, якому потрібно написати лист, але він розуміє тільки англійську … Або ще. Відкрийте карту світу, запропонуйте помандрувати і запитайте, як дитина купить квиток, морозиво в чужій країні, якщо не вміє говорити іноземною мовою».

Взагалі, Ольга є прихильником включення дорослих в процес навчання дітей, тому в кожній з її книг в уроках розміщені підказки для батьків, які не знають англійської. Викладач рекомендує підкріплювати навчання сімейним переглядом англомовних фільмів і розвиваючого відео, а також прослуховуванням аудіо носіїв мови.

Кодові слова

Біда шкільних програм, на думку Ольги, в тому, що вони не враховують всіх особливостей дитячого сприйняття. Наприклад, можливостей асоціативної пам’яті, яка допомагає без зубріння, свідомо, запам’ятати складні правила граматики.

«Уявіть, що ви дитина шести років, – каже Ольга Гурська. – Як пояснити, чому ‘sh’ читається як «ш»? Ми представляємо пустелю. У пустелі немає води і їжі, тільки кактус. Уявіть, що буква h – це кактус. Маленька змійка з’їла кактус і стала великою «Ш». Варто сказати слово «змія», як діти читають звук «ш» правильно».

2

На кожне правило Ольгою придумана дієва і яскрава асоціація. Замість диктантів діти замальовують словосполучення і вчаться розповідати теми, спираючись на зображення.

«Я малюю на дошці схему тексту в картинках, – пояснює викладач. – Усі регочуть над смішними карлючками, але вірно підставляють потрібні слова. Так діти починають вільно говорити англійською».

При цьому книжкові завдання супроводжуються відеоуроками, рухливими іграми та історіями, в яких герої подорожують на місяць, планету роботів або в стародавні замки.

«У мене була справжня мозкова атака, – з посмішкою згадує викладач. – Героїв та історії для підручників придумували всією сім’єю».

Не рекомендує експерт нехтувати використанням транскрипції, а також веденням словника нових слів як дітьми, так і дорослими.

Коли «пора» для English

Ольга впевнена: починати знайомство дитини з іноземною мовою варто поки вона ще «під серцем».

«Майбутній мамі можна прослуховувати записи носіїв мови. Малюк все чує і «поглинає», – пояснює викладач. – З народження навчаємо дитину рідної мови та іноземної одночасно. Малюк знатиме обидві».

За словами Гурської, якщо в п’ять років дитина вже самостійно пише, можна вчити її читати англійською в ігровій формі.

Поради для дорослих

  • Почніть спілкуватися англійською в сім’ї, використовуючи спочатку замість невідомих іншомовних слів українські /російські. Що не змогли сказати англійською – фіксуйте на картках, поступово розширюючи лексичний запас.
  • Для прочитання і запам’ятовування довгих слів не соромтеся використовувати транскрипцію.
  • Спробуйте думати англійською – це не так складно, як здається. Заведіть звичку в дорозі подумки називати англійською оточуючі предмети і об’єкти.
  • Спробуйте в реальних ситуаціях (купівля продуктів, квитків, замовлення номера тощо) промовляти свої дії іноземною мовою
  • Використовуйте знання в межах вашого мінімуму граматики, складаючи слова в речення
  • Переглядайте улюблені фільми й передачі англійською. Перші 20 хвилин без субтитрів, потім з субтитрами і розбором невідомих слів.
  • Не лінуйтеся записувати невідомі або прочитані з помилками слова
  • Хоча б 15 хвилин щодня приділяйте вправам
  • Якщо ви любите спілкування, зміцнити розмовну англійську допоможуть відвідування розмовного клубу
  • Пам’ятайте: помилки – не страшно
  • Встановіть англомовну розкладку в телефоні і пишіть повідомлення англійською.
  • Влаштуйте «челендж»: домовтеся з рідними або друзями щодня по півгодини говорити лише іноземною мовою. Що не знаєте сьогодні, підготуйте на завтра.

Поділіться своїми думками

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.